vineri, 12 octombrie 2012

Cum sa NU faci o campanie publicitara....

Cred ca stiti cu totii de acum povestea campaniei firmei de medicamente (nu ii voi mai pronunta numele fiindca i-am facut destula publicitate) care promoveaza un supliment alimentar pe care il prezinta ca si panaceu universal pentru mai multe tulburari, inclusiv autismul.
De cateva zile traiesc in aceasta continua perplexitate vis a vis de niste oameni care cred cu tarie ca o campanie publicitara se face mai bine daca socheaza din start. Nu pot insa sa inteleg pe cine au vrut ei sa socheze? Acest supliment se adreseaza unor categorii de persoane care sunt printre cele mai discriminate in tara noastra, parinti ai copiilor cu dizabilitati.
Acestia au fost prezentati, in primul spot al campaniei, ca niste parinti care isi urasc copilul si tulburarea de care sufera, de parca aceasta poate fi scoasa din context.

Bineinteles ca au reusit sa ne socheze insa au reusit in acelasi timp sa ne jigneasca si sa ne injoseasca, contactandu-ne si promitandu-ne sprijinul intr-o campanie de strangere de fonduri.
Ceea ce am trait in aceste zile a fost insa si sentimentul ca, in sfarsit, am aratat ca suntem Impreuna, am fost capabili de mobilizare maxima si de sustinere reciproca.
Am vazut mame care au vorbit pentru prima data despre copilul lor, mame care au postat imagini si fotografii pentru a arata cat de mult ne iubim copiii si pentru a veni cu o replica la URA.
Iata cum iubim noi, mamele copiilor cu autism:

El este fiul meu minunat,fericit... de ziua lui si isi doreste...„ciocolata,pentru ca il ajuta sa creasca mare„...Am avut nevoie de un pic de curaj ca sa postez asta...dar am zis ca trebuie sa incep cu mine...

As vrea sa fiu un pic cinica si sa va intreb: Ce ati face daca ati avea maine un copil cu autism?
Probabil ca veti spune un mare „DOAMNE FERESTE!!”
Este o realitate crancena a unor parinti,dusa la imposibil (pentru ca sunt obositi,epuizati de stres, de teama ca maine nu vor mai avea bani pentru a continua terapiile)...daar..PARADOXAL sunt si cei mai fericiti oameni de pe pamant.
In vreme ce lumea NORMALA se plange ca nu are bani,unii ca nu au case de ajuns sau ca trebuie sa-si schimbe masina...altii se plang de copiii lor care nu au succesul unora deja deveniti vedete...
In vreme ce parintilor de „copii speciali” le plange sufletul de FERICIRE pentru fiecare gest,cuvant,imbratisare...aparent nesemnificative pentru ceilalti...Dar le plange sufletul si de durere,ironia vietii,de indolenta,ignoranta si de PROSTIA unora..

El este Mihaita....elev in clasa a 2 a in scoala de masa...suntem colegi de banca la scoala....si-l iubesc de ma topesc...!

El este Razvanelu meu,este sufletul meu,este motivul pentru care traiesc.Viata mea nu mai conteaza de cand s-a nascut el,pentru noi este un copil ca toti copiii si nu as putea sa respir fara el.Cum sa-mi urasc copilul cand eu imi doresc cel mai mult si as face orice pentru el si sa mai am si altul!Am avut atatea emotii cand l-am tinut prima data in brate,plangeam de bucurie.Copiii sunt viitorul nostru,ei sunt bucuria noastra,eu as da tot ce am sa-i mai fac un fratior,cum sa-i urasti?

Ei sunt Tudor si Raluka,lumina vietii mele , fiintele pentru care eu respir , sunt ingerii care au dat sens existentei mele! Am fost profund jignita atunci cand am vazut cum incearca unii sa profite de problemele familiilor care au copii bolnavi. Ceea ce doreau sa exprime in acel spot NU reprezinta in nici un caz sentimente de mama! Cei care au gandit acel discurs nu vor reusi niciodata sa inteleaga cel mai innaltator sentiment de pe pamant: DRAGOSTEA MAMEI pentru puii ei!

Ei sunt copiii mei,Andreea si Mihai....sunt viata mea,sunt tot ce am mai de pret pe aceasta lume!Mihai are autism,Andreea,este un copil perfect,fara nici o problema....la indemnul celor de la Secom,ar trebui sa-l urasc pe Mihai si s-o iubesc doar pe Andreea?!?

Intre timp, domnii de la compania publicitara (care am inteles ca este in insolventa) au schimbat abordarea, recunoascand ca nu se asteptam la atata indignare si ca nu inteleg de ce ne-am simtit jigniti.
Acum promoveaza iubirea pentru acesti copiii, pe un domeniu cumparat cu 2 zile in urma si incercand sa-si spele pacatele printr-o campanie de donatii pe care noi toti cei care am fost implicati in valul acesta de reactii am refuzat-o.
Fiindca nu putem fi cumparati si NU, NU mai vrem sa fim considerati naivi si folositi de grupuri de oameni care se imbogatesc de pe urma copiilor nostri.
Am aratat in aceste zile ca putem si o comunitate puternica si sper sa ramanem uniti si de acum inainte. Doar asa vom putea schimba ceva in tara asta... doar asa copiii nostri vor avea o viata mai buna!

Niciun comentariu: