miercuri, 7 decembrie 2011

Cum se fac stirile in Romania

Zilele trecute a aparut aceasta stire pe Pro Tv, http://stirileprotv.ro/stiri/sanatate/primul-tratatament-real-pentru-autism-un-roman-in-echipa-care-a-descoperit-medicamentul-minune.html
Imediat am primit informatia de la mai multi parinti si am vrut sa caut caut articolul original pentru mai multe detalii. Fiindca nu am gasit nicaieri referiri (nici macar pe site-ul univeristatii) am solicitat ajutorul unui coleg. Iata ce a gasit Sorin Lazarovici de la ASPA (asociatia parintilor) Suceava


"Articolul publicat de autori este la

http:/.../www.nature.com/nm/journal/vaop/ncurrent/full/nm.2576.html#/access

si necesita sau sa-l cumperi sau sa-ti faci cont de acces. Este plin de termeni de specialitate, stiintifici si se face clar precizarea ca se refera doar la un tip extrem de rar si de particular de autism, sindromul Thimothy. Parerea mea e ca sunt la inceputul unor cercetari si nu se pune problema unui medicament inca. Niciun articol nu mentioneaza ideea de medicament, in afara de stirile Pro Tv."

Cred ca este foarte important, mai ales pentru un post de televiziune ca acesta, sa furnizeze date verificate si corecte. In disperarea si incercarea lor de a-si ajuta copiii, parintii isi pun mari sperante in astfel de stiri si nu mi se pare corect fata de acestia sa primeasca alte sperante desarte, dupa un lung sir de asteptari zadarnice.

Niciun comentariu: